top of page

#1 | Kdy jste začali fotografovat a co vás k tomu přivedlo?

Na tuhle otázku už jsem trochu odpovídala v úvodním článku o blogu a o mě, ale zkusím to tady popsat trochu podrobněji.

Moje první zkušenosti s focením by se daly datovat do roku 2008, kdy mi bylo nějakých čtrnáct, patnáct let. Dostala jsem k Vánocům od dědy Panasonic DMC-FZ7, což byl tehdy si myslím dost slušný foťák.

Kromě focení dovolených a výletů jsem ho používala hlavně já a to především na hraní. Neměla jsem žádné zkušenosti s focením a jediné využití tedy spočívalo v tom, že jsem občas v záchvatu tvořivost vyšla ven a prostě fotila, co mě napadlo. Ani mě nenapadlo, že bych se tím někdy mohla živit, byla to pro mě jen další "kreativní" činnost, kterou jsem v té době snažila rozvíjet spolu s kreslením, snahou o psaní povídek apod.

Stále mám většinu fotek uložených a teprve po několika letech jsem objevila fotky ("poklady"), které dokonce mají něco do sebe. Dost mě to překvapilo, protože jsem od fotek, kde je na sto snímcích ta jedna a samá kytka, moc nečekala.

Někdy v roce 2010 nebo možná dřív či později, se rozbil blesk a většina fotek byla hrozně rozmazaná. Všechny fotky jsem vlastně fotila na automatiku a tak došlo k tomu, že mě fotit přestalo bavit...


Teprve minulý rok, resp. v někdy v červnu 2014 jsem začala sledovat jiné fotografy, především ty na facebooku, kteří tradičně založili stránku se svých jménem a přídomkem "photography". Paradoxně teď také patřím k nim, takže nemám co mluvit, ale při sledování některých takových stránek jsem si říkala, že bych to dokázala daleko líp. Začala jsem na internetu vyhledávat různé návody, týkající se isa, clony a času a pročetla snad stovku článků o tom, jak si vybrat zrcadlovku. Přítel mi v létě koupil ještě obyčejný kompakťák Canon Ixus, kterým jsem se snažila fotit, než jsem si během prázdnin vydělala na zrcadlovku. Naše rodina do té doby vlastně fotila pouze na mobily a mě tahle skutečnost při tisknutí některých fotek strašně vytáčela. Tudíž nebuďte moc překvapení, že jsem z Canona měla hroznou radost a používala ho jako naprosto kvalitní foťák. :D



Po měsíci a půl brigády jsem si ke konci srpna 2014 konečně koupila vytouženou zrcadlovku a dva objektivy k tomu. Měla jsem určitou částku, do které jsem byla ochotna jít a tak jsem přebírala a přebírala, dávala dohromady různé akce se setovými objektivy a špekulovala nad verzemi nejlepší tělo a k tomu nejlepší objektiv tak, abych se vlezla. Nakonec důležitou roli sehrál fakt, kdy jsem si mohla vyzkoušet Pentax K-30, který si koupil strýc. Vesměs jsem uvažovala pouze nad Nikonem a Pentaxem a nevím proč, Canona jsem nějak obešla. Možná vlivem toho, co jsem si někde přečetla nebo nějaké fámy, mám prostě doteď pocit, že Canon se vyplatí kupovat až jako full-framovou zrcadlovku. Alespoň můj současný názor na výběr o třídy lepší zrcadlovky, kterou v budoucnu plánuji, spočívá v tom, že budu vybírat z Canonu a Pentaxu, popřípadě jiné značky (pokud se stane zázrak a já budu boháč), ale Nikona neplánuji.


Abych se ale držela otázky, to co se mi na fotografování líbilo a pořád líbí je, že je to takové "osamělé" tvoření, pokud fotím krajiny, přírodu nebo macro a zároveň je to činnost, při které se lze setkat s nejrůznější škálou lidí, pokud fotím street foto nebo portréty. Pro asociála, kterého kdysi zajímala psychologie a myslí se, že má přece jenom trochu talentu co se týče nějakého estetična, dokonalá činnost.

Oblíbené příspěvky
Nedávné příspěvky
Vyhledávání podle kategorií
Zatím žádné štítky
Sledujte mě také na...
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Classic
bottom of page